Supranumită perla litoralului românesc, staţiunea Mamaia este ocolită de turiştii străini dornici de distracţie datorită numelui său ce aduce mai mult a staţiune balneo-climaterică, frecventată de vârstnici reumatici. În urma unui studiu organizat de Asociatia Mondială a Turismului s-a confirmat această ipoteză că turiştii străini asociază staţiunea Mamaia cu o staţiune doar pentru bătrâni.
„Cum s-ar putea cineva gândi că un străin ar putea lua un sejur într-o staţiune denumită „The Grandma” (n.n.Mamaia)”, afirma un consilier local din Constanţa. Autorităţile locale din Constanţa vor să schimbe această nefericită notorietate a staţiunii şi să re-branduiască numele staţiunii în „Puştoaica” (echivalent în engleză-Young Girl) sau „Sirena” (echivalent în engleză-Mermaid) ce ar putea induce o nouă percepţie viitorilor turişti şi un nivel de atracţie crescut pentru staţiunea românească.